/Az E-ing rendszer előnyei ingatlan eladás esetén

Az E-ing rendszer előnyei ingatlan eladás esetén

Az E-ING rendszer 2025-től teljesen digitalizálja az ingatlan-nyilvántartási eljárásokat, ami jelentős előnyöket hoz az ingatlan eladók számára is.

Az E-ING rendszer előnyei ingatlan eladás esetén

Gyorsabb és pontosabb ügyintézés

Az ingatlan-nyilvántartási kérelmek elektronikusan kerülnek benyújtásra, így az eljárás rövidebb idő alatt lezajlik. Az adásvételi szerződés benyújtása után azonnal elektronikusan rögzítik a tulajdonosváltozást. Az illetékes hatóságok gyorsabban dolgozzák fel az ingatlanügyeket, mert nincs szükség papíralapú dokumentációra.

Mivel minden elektronikus úton történik, csökken az adminisztratív hibák száma is

Átláthatóbbá válik a rendszer

Az eladó és az ingatlan ügyvéd online nyomon követheti az ügyintézés állapotát az elektronikus rendszerben, sőt a rendszer automatikusan értesítést küld az ügyfeleknek a státuszváltozásokról 

Biztonságosabb tranzakciók

Elektronikus aláírás használata kötelező, ami csökkenti az okirat-hamisítás és visszaélések kockázatát. A rendszer integrálja a földhivatali nyilvántartást, így minden szereplő (eladó, vevő, ügyvéd) valós időben látja a hiteles adatokat. Az eladók azonnal ellenőrizhetik, hogy a tulajdonjog valóban átkerült-e a vevő nevére.

Rugalmasság és kényelem

Az ingatlan-eladás ügyvéd segítségével online intézhető, akár otthonról, anélkül, hogy többször be kellene menni a földhivatalba. Az ügyvéd azonnal elektronikusan be tudja nyújtani a szerződést és a szükséges kérelmeket. Nincs szükség papíralapú ügyintézésre, így a folyamat gyorsabb.

Az ingatlanpiac digitalizációja felgyorsítja az eladásokat

Az elektronikus rendszer révén gyorsabbá és egyszerűbbé válik az ingatlan-adásvétel, ami növeli az eladások hatékonyságát. Az eladóknak nem kell hosszú heteket várniuk a tulajdonjog átírására, így hamarabb pénzhez jutnak.

Mit kell tudni az E-ING rendszer használatához ingatlan eladáskor?

1. Ügyvédi közreműködés kötelező – Az eladás során ügyvéd készíti el az elektronikus okiratokat.

2. Elektronikus aláírás szükséges – Az eladó és a vevő is elektronikus aláírással hitelesíti a dokumentumokat.

3. Online ügyintézés – A földhivatali ügyintézés teljesen digitálisan zajlik.

A rendszer célja, hogy hatékonyabbá és átláthatóbbá tegye az ingatlanpiacot, így az eladók hamarabb és kevesebb macerával tudják értékesíteni az ingatlanukat.